En halunnut kirjoittaa tätä valittaakseni. Halusin vaan lisätä tämänkin IBM-kategoriaan, mutta moni muukin on saattanut kokea vastaavaa terveyskeskuksissa.

Kun tautini puhkesi, se aiheutti alussa, ennen diagnoosia erilaisia tulehduksia. Silmä-, korva- ja ihoinfektioita. Kävin esim. korvahuuhteluissa viikottain ja söin lääkekuureja. Sain mm. useaan kertaan pään alueen ruusuinfektion. Googlettamallakin huomaa, että se voi olla henkeäkin uhkaava, mutta terkkarissa sen ei ole niin väliä...

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00065 

Kerran olin sen vuoksi viikon sairaalassa antibioottitipassa. Ensimmäisellä kerralla menin terkkariin aamulla klo 8, jossa jonotus ja lääkärin vastaanotto. Sieltä passitettin toiseen terkkariin, koska tämän TK:n labra kiinni. Taas jonotusta, verikokeet ja jonotus lääkäriin. Vuoro vaihtui, minä jäin penkille. Jonotus iltalekuriin, josta passitus vihdoin sairaalaan. Sinne omalla autolla. Jonotus Jorvissa 5 tuntia. Ennenkuin olin osastolla oli aikaa kulunut noin 15 tuntia siitä kun oli ensimmäinen vastaanotto, syömattä, juomatta noin vuorokausi. Siinä vaiheessa paineet 120/120. Todennäköisesti myös sydänlihastulehdus. Mutta se on sivuseikka.

Tulehdus parani antibiooteilla. Silti perussairaus jäi hoitamatta. Sain useita pään alueen ruusuinfektioita sen jälkeen, ja joka kerta ne hoidettiin yhtä huonosti, vaikka yritin kertoa, mistä on kyse. Viimeisellä kerralla ollessani terkkarissa hoitaja sanoi, että olet tosi hyväkuntoisen näköinen, ei tarvitse kiirehtiä ja kahden tunnin päästä kuume nousi neljäänkymppiin vaikka olin jo aloittanut lääkityksen. Ja kaiken lisäksi päivystyspolin lekuri kyselee minulta, että mitä minun mielestäni pitäisi tehdä. Sanoin, että jos teillä ei ole tippaa tarjota, menen apteekin kautta kotiin. Kotona alkoi tuntua, että menoa se on, mutta lääke alkoi auttaa otettuani tupla-annoksen (huolimatta nielemisvaikeuksista) ja oikeasti olisin kuulunut sairaalaan.

Googlettamalla löysin toimivan lääkityksen estämään näitä ruusuinfektioita. Nooh! Siinäkin meni aikansa, koska eihän ne lääkärit meikäläistä uskoneet. Viimein olin taas niin pahassa kunnossa, että meinasivat ottaa minut Allergiasairaalaan sisään ja löytyi lääkäri, joka kirjoitti minulle toivomani lääkkeen. Olen ollut siltä osin kunnossa siitä asti, eli suunnilleen silloin, kun jaksoin alkaa tätä blogia:))

En tulisi toimeen ilman kyseistä lääkettä, vaikka se maksaa maltaita. Mutta maksan siitä ihan mitä vaan pyydetään. Se ei ikävä kyllä ole Kelan korvaama.