• NÄITÄ SANOJA NUORISO KÄYTTÄÄ NYT
  • käty = kämppä tyhjänä
  • rage = raivo
  • salee = varmaan, luultavasti
  • littiin = puoliksi
  • bonari = hyvä
  • semi = melko
  • sluiba = laiska, saamaton
  • sluibata = jättää tekemättä/menemättä
  • jage = jaksaa
  • hajota = revetä nauruun (tai vaihtoehtoisesti tylsistyä täysin)
  • baittari = matkija
  • OMG = voi luoja, "oh my god"
  • niiq = niin kuin
  • nevari = never heard, mitäänsanomaton
  • bustata = ilmiantaa
  • servata = voittaa (väittelyssä), olla parempi
  • nolis = noloo
  • angstata = pahan olon purkamista, teiniangstia
  • ei midist = ei mitään
  • propsit = kunnianosoitukset, kiitokset
  • sikke = tosi
  • flipata = seota

 


  • Näin sanoisi nuori
  • "Vähä mä hajosin ku mä näin sen yhen nevarin ragee sille opelle."
  • Käännös: Repesin nauruun, kun näin sen yhden mitäänsanomattoman henkilön raivoamassa opettajalle.
  • "Emt, en kyl jageis mennä tänää duunii ku mä oon nii sluiba."
  • Käännös: En tiedä, en kyllä jaksaisi mennä tänään töihin, koska olen niin laiska.
  • "Ei niiq pyge vaik ois se semi läppä!"
  • Käännös: Ei pysty, vaikka olisihan se melko vitsikästä!

 

Huomasin nimittäin, että alan olla välillä hiukan pihalla, ja vähän täytyisi vielä kärryillä pysyä, joten listaa saa päivittää...