http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/07/1360517/naamasta-sen-nakee-suomalaiset-ovat-rajahtamispisteessa

Etkö muka ole kuullut sanontaa, kel onni on se onnen kätkeköön!

En ole perusnegatiivinen ihminen. Olen ollut jopa tyhmän onnellinen. Tietohan lisää tuskaa. Nyt olen realistinen niinkuin varmaan moni muukin suomalainen. Ellei sulla ole kolkyt donaa taskussa tällä hetkellä, ala teeskennellä onnellista, sillä kovat ajat koittavat.

Kiitos neuvosta, voin toki jatkaa imbessilliä hymyilyäni ja kertoa aina kaiken olevan okei. Sillä en kuitenkaan kuittaa vuokraani tai maksa muitakaan laskuja. Anteeksi, jos aina ei tuo typerä hymynkare korista naamaani. Voi olla, että jokin yllättävä menoerä, esim. hajonnut pesukone on saanut ilmeeni hiukan surulliseksi. Sillä minulla ei ole varaa tilata uutta, minun pitää säästää, ja nyrkkipyykki kiristää mielialaani.

Voi kun niin mielelläni olisin hiukan vielä positiivisempi.

"Jokaisesta asiasta löytyy positiivisia puolia, kun vaan tarkastelee asiaa oikeasta suunnasta ja oikealla asenteella."

Olen vaan niin tyhmä, etten tajua, että on ihan kiva esim. roikkua terkkarissa viisi tuntia odottamassa paiseen puhkaisua, jota ei sitten tehdäkään. Siis enhän minä ota paiseita, mutta yleensä.

Sori vaan, etten vastaile riemusta kiljahdellen galluppeihin, enkä tervehdi naapuria iloisesti. Jos on vuosikausia hakattu päähän ja potkittu perseeseen, niin se olisi ensin terapian paikka. Nyyh!

Pitäisikö iloa repiä siitä, että aina jollain muulla menee vielä huonommin kuin minulla? Suoraan sanoen olen elänyt aikoja, jolloin olen miettinyt ihan tosissaan, että kuinka voisin repiä jotain positiivista tästä hetkestä.

Ja juuri sen vuoksi on härkäjuoksu. Voit olla onnellinen, jos selvisit ehjin nahoin tai et kuollut! Kulttuuriministerille vinkki.

Karmivaa ihmisten aliarviointia. Kuulostaa masennuslääkkeen yliannostukselta.