Parin viikon poissaolo netistä modeemin ja muunkinlaisen hajoamisen takia.

Modeemi sanoi itsensä irti ensin. Ajelin sitten naapuriin tekemään sähköpostilla vikailmoitusta välttääkseni 25 minuutin jonotuksen puhelimessa. Parit päivät kului ja vastaus: Oletteko tarkistaneet, että piuhat ovat kiinni ja oletteko yrittäneet resetoida modeemia vaikkapa työntämällä neulan USB-kaapelin tuloaukon yläpuolella olevaan reikään.

Siinä vaiheessa oli pakko tarttua puhelimeen ja jonottaa tekniseen tukeen noin 25 minuuttia. Sama homma. Oletteko yrittänyt ja... olen nimenomaan ja juuri yrittänyt virkkuukoukullakin. Jaaha, juu, lopulta näytti siltä, että modeemi on tosiaan pamahtanut, sillä siinä ei pala kuin virtavalo. Ok, no uusi lähetetään teille postissa.

Pyysin sitten hyvitystä yhden kuukauden verran, kun en voi määräaikaista liittymääkään vaihtaa, vaikken käytä viihdepalveluita, joten luvattiin hyvitys ja yksi leffalippu virtuaaliseen videovuokraamoon. Modeemi tulisi noin viikon päästä.

Seuraavalla viikolla tuli lasku. Pää punaisena soittamaan asiakaspalveluun. Onneksi puhelinliittymä ei ole samalta operaattorilta. Eikös mulle luvattu kuukauden hyvitys? 25 minuutin odotus asiantuntijalle, jotta saadaan asia hoidettua kuntoon. Joo.

No, kuinkas voin palvella? Piti saada tämä hyvitys, eikä modeemiakaan kuulu... Juu voinhan minä viikon hyvittää. EEEIII kun mulle luvattiin kuukausi, kun on ollut menoja tästä puutteesta ja... Noo voinhan minä kaksi viikkoa tässä tapauksessa... EEEEIIII kun luvattiin jo se kuukausi...

Tässä vaiheessa vajosin pikkukakaran tasolle ja toistelin nikottelevalla äänellä luvattiin kuukausi luvattiin kuukausi...

Lopulta minun käskettiin repiä lasku tai vaihtoehtoisesti voisin tehdä sille, mitä haluan. Ja minähän haluan.

Tänään saapui modeemi kierrettyään ensin ilmeisesti kuun.

Täällä ollaan. Kiinni tässä ensi vuoden huhtikuuhun, jos modeemi kestää. Tai pää.